Tiedote

BestPractice Nordic strengthens the digital profile and marketing

3rd. September 2019

Our mission is to improve public health and patient care through dialogue and the dissemination of new knowledge among medical doctors and healthcare professionals. We are experiencing a great need for professional dialogue and dissemination. Today, more than 18,000 doctors and other healthcare professionals throughout the Nordic Region already receive a monthly update on new diagnostic methods, treatment methods and national guidelines, based on their national and professional needs

“It is important to us that doctors and healthcare professionals have an easy, smooth and user-friendly access to the latest knowledge in the field. As the dissemination of new knowledge increasingly happens through digital media, the development of digital channels is a key element in our continued growth strategy. That is why we are expanding our business partnership with Charlotte Fagernæs Knudtzen, who will be responsible for digital business development & marketing”, explains Peter Bøgkjær, CEO.

Charlotte has strong competencies in brand management and digital business development, and has worked for the agencies such as Sigma, Advice A/S and Brandloop, among others. She also is an external lecturer at Copenhagen Business School, including coauthoring several international publications on branding. In addition, Charlotte has experience in health communication and promotionfrom, among others, New Hospital North Zealand and Coloplast.Readmore about Charlotte’s profile here.

“I am very much looking forward to further developing BestPractice Nordic’s communication platforms. Itis essential to provide our users an easy access to the latest research and knowledge about diagnostic and treatment options in their busy workday. It requires entirely new ways of working with professional health communications”, says Charlotte Fagernæs Knudtzen.

Charlotte Fagernæs Knudtzen will take up her position and the business partnership with effect from September 3, 2019.

The four partners of BestPractice Nordic: Lars Christensen, Jan Andreasen, Charlotte Knudtzen and Peter Bøgkjær.  

BestPractice Nordic disseminates new medical knowledge and facilitates dialogue within a number of different medical areas throughout the Nordic Region. Today, BestPractice Nordic has 16 employees in Denmark, Norway, Sweden and Finland and publishes around 125 magazines and 300-400 MEDtalks (medical videos) annually. In the last financial year, BestPractice Nordic reported sales of DKK 20 million.

For further information contact:

Peter Bøgkjær, CEO & Partner, mobile 2045 7262

Jan Andreasen, Chief Editor, MD & Partner, mobile 5151 8831

 


BestPractice vahvistaa asemiaan Pohjoismaisilla markkinoilla

marraskuu

Peter Bøgkjær on nimitetty BestPracticen uudeksi toimitusjohtajaksi ja partneriksi. Uuden toimitusjohtajan johdolla yritys tavoittelee yhä vahvempaa asemaa lääketieteellisen viestinnän sektorilla ja jatkumoa viime vuosien positiiviselle kehitykselle. Nimityksen taustalla vaikuttaa myös pyrkimys vahvistaa yrityksen johtamiskompetenssia. Uransa aikana Peter on toiminut johtajana ja CEO:na useissa pienissä ja keskisuurissa yrityksissä, ja yritysjohtaminen ja liiketoiminnan kehittäminen ovat hänen erityisosaamistaan. Voit lukea lisää Peterin kokemuksesta täältä.

Johtotehtävien lisäksi Peterin alkuajan päätehtäviin sisältyy BestPracticen aseman vahvistaminen Pohjoismaisilla markkinoilla. BestPractice tulee panostamaan uusien tuotteiden ja palveluiden, kuten digitaalisten alustojen ja muiden viestintäkanavien, kehittämiseen.

Morten Søndberg on päättänyt vetäytyä BestPracticen johtoryhmästä ja keskittää voimavaransa oman yrityksensä johtamiseen 1. marraskuuta 2018 lähtien.

Peter Bøgkjær aloittaa tehtävässään ja yrityksen omistajaryhmässä 1. joulukuuta 2018.

Yrityksen perustajat ja omistajat Jan Andreasen ja Lars Christensen kuvaavat tilannetta seuraavasti: ”Toiveemme on näiden muutosten myötä vahvistaa BestPracticen asemaa multimediayrityksenä.  Tulemme lanseeraamaan uusia analogisia ja digitaalisia tuotteita ja palveluita, joiden kohderyhmänä ovat lääkärit, asiantuntijat ja muut terveysalan ammattilaiset sekä potilasryhmät ja muut terveyspalveluista kiinnostuneet tahot Pohjoismaissa. Haluamme muutosten heijastuvan myös yrityksen nimessä, joka 1. joulukuuta lähtien tulee olemaan BestPractice Nordic”.

BestPractice julkaisee tuoretta lääketieteellistä tietoa ja edistää lääketieteellistä keskustelua eri erikoisalojen asiantuntijoiden piirissä Pohjoismaissa. Yrityksen palveluksessa on 15 työntekijää Tanskassa, Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. BestPractice tuottaa vuosittain noin 125 lääketieteellistä julkaisua ja 300-400 lääketieteellistä MEDtalk-asiantuntijavideota. Päättyneen tilikauden liikevaihto oli 20 milj. DKK.

Lisätietoja:

Jan Andreasen, Chief Editor, MD & Partner, +45-5151 8831

Peter Bøgkjær, CEO & Partner (1.12.2018 lähtien), +45-2045 7262